MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Citronmousse!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Här kommer en favorit i repris, citronmousse. Verkligen urgod och fräsch efterrätt, enkel att göra. Jag gjorde den i helgen och bjöd på.
 
Jag serverade i mina ljuslyktor från IKEA, lagom mängd tycker jag. Jag hade granatäpple på vilket är krispikgt och gott. Sjölvklart kan man ha t ex hallon mm.
 
Jag är så dålig på efterrätter så jag sökte på min egen blogg och fann denna från 2011, så bra.
 
Jag gjorde en sats och det blev sex ljuslyktor. Har man inga lyktor ta några fina små glas, likörglas t ex.
Receptet hittat Ni  HÄR
 
Just nu är granatäpplena så fina och söta, verkligen fina mörkröd färg. Akta kläderna när Ni rensar.
 
 
 
 
 
 
 
 
Regniga kramar från Stockholm, Ann
 

Kommentarer

  • annika säger:

    Hej, "syster" yster! Tack för efterrättstips, ska göra den i helgen när sonen med flickvän kommer hem! Har ni plockat några trattisar?jag har inte hittat en enda. Ha det så gott i höstmörkret! kram Annika

    Svar: Hej "syrran" kul att höra från Dig. Det har inte funnits en svamp i skogen. Det har regnat för lite, trist. Jag älskar att plocka svamp och äta. Ha det bra kramis Ann
    Ann

    2016-11-01 | 10:23:18

Kommentera inlägget här: