MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kottar!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Tjohooo våren är här eller......nix. Här i Stockholm snöar det varje dag och så lyser solen, verkligen aprilväder.
Jag har börjat vårbruka, fylla krukor för att kunna plantera när värmen kommer.
 
Jag gör alltid självvattnande krukor på landet så praktiskt. I år ska jag testa att fylla med kottar istället för lecakulor som är dyrt och fult.
 
Jag plockade kottar och fyllde i botten av krukan och sedan jord. Ska bli så kul att se hur det fungerar. Tipset kommer från mamma som läser tidningar typ Husmodern och Allers.
 
Snart lite ledighet igen så skönt.
 
 
 
 
Kul jobb, men var är alla grannbarn.
 
 
 
 
Plast en bit upp, kottar och jord. Hålen högst upp är fria så överskott av vatten kan rinna ut så det inte blir översvämmning.
 
Ha en bra dag mina kära vänner och tänk på alla pengar Ni sparar genom att plocka kottar,he he.
 
Kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: