MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Paj med bär!

Kategori: Allmänt

Sommar, sommar, sommar.....


Vad jag älskar Svensk sommar, så lagom varmt och så vackert.

Tyvärr är det lite torrt här i Julita, regnet har gått förbi. Våra bär har torkat bort, men några hann jag få.

Jag gjorde en liten paj på blåbär, hallon, smultron och jordgubbar. Jag tog en liten form och en halv sats pajdeg.

Recept till en liten paj.

2 dl bär
50 gram smör rumsvarmt
2 dl vetemjöl
2 msk socker

Lite maizena eller potatismjöl på bären, ca 1 msk.

Läggnären i en form och blanda i maizena.
Knåda ihop en deg och fördela den över bären.

In i ugnen 200 grader i30 minuter.
Servera med glass eller grädde.

Jag prydde min paj med gurkörtblommor.


Så gott och somrigt, speciellt hallon.

Ha en underbar dag, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: