MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Spagettipumpa!

Kategori: Allmänt

Nu har jag testat spagettipumpa, verkligen kul och gott.


Jag köpte min på ICA, passa på för snart är pumpatiden förbi.

Det här kommer jag laga igen, även Erik tyckte lika.

Maten räcker till fyra personer, servera en god sallad till.

Dela pumpan, akta fingrarna så hård.
Pensla på olja o salt.
In i ugnen 200 grader i ca 45-60 minuter. Pumpan ska ligga med skalet upp.

Gör en god köttfärssås på 500 gram köttfärs. Jag hade lök, vitlök, salt peppar, tomatpuré, krossade tomater en burk, färska kryddor. Gör det Du tycker om.

När pumpan är klar riv med två gafflar så det blir spagetti, så kul.

Fyll pumpan med köttfärssåsen och lägg på ost, helst fördigriven mozzarella i påse.

In i ugnen i va 10 minuter.

Grundreceptet kommer från 56 kg, men jag har gjort lite ändringar.


Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: