MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fiskekaker!

Kategori: Allmänt

Nu ska det bli mat på Norska!,

Jag såg ett program på tv från Norge, så vackert med vatten och natur. Dom fiskade
Och gjorde fiskekaker, jädrar vad gott det såg ut.

Jag googlade recept och hittade ett som verkade bra, det var fantastisk bra.
Det här skulle jag kunna leva på, fattar Ni.....
En riktigt bra barnrätt, dom kommer inte fatta att dom äter fisk.
Gör en fiskburgare till dom med remouladsås eller hamburgersås.

Jag hade som tillbehör broccoli och potatis som jag gjorde i ugnen. Såsen blev faktisk vanlig majonäs med lite dill i.
Du kan ha remouladsås, ris, potatis mm



Recept, 3 portioner, jag åt två, Erik tre kaker.

500 gram torsk eller kolja
1 ägg
1,5 dl grädde
1,5 msk potatismjöl
1 tsk salt
1/2 krm cayennepeppar 
1 liten gul lök

Ströbröd och smör

Mixa fisken och löken, tillsätt alla ingredienser och mixa slät.
Gör kakor och doppa båda sidorna i ströbröd, stek i smör.



(null)

(null)



(null)



(null)


Du kan göra smeten dagen före o bara steka när Du kommer hem.

Varma kramar Ann


Kommentarer


Kommentera inlägget här: