MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rödkål!

Kategori: Allmänt

Jag bara måste ha rödkål till jul, älskar. Självklart kokar jag egen, så enkelt.
Kål i alla former är så nyttigt för kroppen. Alla älskar kål här hemma.

Tänk ett gott bröd, julskinka och en hög med rödkål på, kall. 
Varm rödkål, potatis och skinka, mums.

Mitt recept:
Ca 1 kg rödkål
2 äpplen
Smör att steka i
1 dl äppelcidervinäger
1/2 dl sirap
1/2 dl vatten
5 kryddnejlikor eller malda som jag tog.
1 lagerblad
Salt och svartpeppar efter smak

Strimla rödkål och riv äpplena grovt.
Fräs kål o äpplen i smör, låg värme.
Tillsätt allt och sjud under lock i 45 minuter, klart.

Doftar ljuvligt.


(null)

(null)

Varför bara göra till jul. Snart julfrukost hör hemma med min familj.
Känner att jag kommer äta massor, började redan igår ha ha.

Julkramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: