MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grönsaksplättar!

Kategori: Allmänt

Hej alla vänner. Var är våren, här lyser solen i några minuter och så snöar det i några, helt galet.
Jag vill börja jordbruka, sätta frön. Det blir till att vänta in lite värme.

Man får proppa i dig vitaminer och det gör verkligen vi. Jag gjorde så goda grönsaksplättar som jag hade italienskt bacon till, panchetta. Självklart kan Du utesluta och ta lite lingonsylt till eller en god hummus.

Jag tog morötter, zucchini och en purjolök som jag rev på rivjärnet, grova sidan.
Peppra o salta lite.
2 ägg och 1 dl vetemjöl 
Blanda blanda.
Stek i smör och god olja.

Så enkelt och gott, billigt också.


(null)



(null)


(null)


(null)


Jag tog pannkakspannan så lossar plättarna lätt.


Ha det bra och var rädda om Er, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: