MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kålrotssallad!

Kategori: Allmänt

Nu när höstrusket viner runt knuten är det så mysigt att fixa i köket. 
Jag har en del recept på bra sallader som håller en vecka i kylen. Rotsaker ör ju det man helst ska matankroppen med och bäst för miljön.

Jag följer dietisterna på Instagram och dom tipsade om detta recept. Sallad på morot och kålrot, passar till allt.

Jag gjorde en halv sats, vi är ju bara två i hushållet. 
Man ska ha färsk ingefära, jag skalar alltid med en liten sked, så enkelt, se bild.

Recept, jag gjorde halva.

400 gram kålrot
400 gram morötter
Lite sesamfrön, gula

Dressing:
4 msk olja
4 cm riven ingefära
3 msk limejuice
2 msk sesamolja
3 tsk soja
1 tsk spiskummin

Riv kålrot och morötter på rivjärn, grova sidan
Blanda marinaden och blanda i morötter, kålrot och sesamfrön
Lägg i en fin burk, klart.


(null)




(null)


(null)


(null)


(null)


Kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: