MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Ugnsomelett!

Kategori: Allmänt

Livet är ju på topp, sol räcker för mig att bli extra glad. 
Längtar efter att få börja plantera, så frön som sedan blir härliga blommor och grönsaker.
Jag köper ekologiska frön från Julita Impecta, så bra frön.

I år vill jag ha en tomat, min pappa hade alltid det, nu tar jag över.
Koriander, basilika är ett måste. Tagetes är fina de små, kryddtagetes. Jag vill kunna äta
blommorna jag odlar, matglad ha ha

Jag gjorde en omelett i ugnen som blev så galet god, både varm och kall.
Receptet är från Coop tror jag, minns inte.

Recept 4 personer.

8 ägg
1 dl vatten
Salt o peppar

500 gram fryst broccoli, små buketter
160 gram rökt skinka, strimlad

Koka broccolin mjuk i saltat vatten, häll av vattnet ordentligt.

Blanda ägg och vatten med en gaffel, smaka av med salt och peppar.
Häll i en form med bakplåtspapper i (ca 30x20 cm), jag oljade mitt papper lite.
Fördela skinkan och broccolin på.
In i ugnen ca 20-30 minuter i 200 grader.

Servera en sallad till, mums. 


(null)

(null)



(null)

(null)



(null)


Bra mat i matlådan eller utflyktsmat. Den är så god även kall.

Kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: