MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Brödpaj!

Kategori: Allmänt

Mina kära vänner, tänker Ni på miljön och matsvinnet? Jag försöker och faktiskt blivit bättre.
På något sätt så läser man varje dag om hur mat slängs.

Vi köper alltid bra bröd från vårat ljuvliga bageri Kosterheds. Jag hade lite skivor kvar och några i frysen. Jag fryser in o spar om det bara är ett par skivor kvar.

Italienska smaker är ju underbara, känns lite som att göra en resa. Jag har gjort denna paj tidigare, men Ni har säkert glömt.
Man kan ha salami, skinka, Parma mm

Brödskivor
Soltorkade tomater
Inlagda kronärtskockor på burk
Riven parmesan
Torkad oregano eller annan krydda
Salt och peppar
Ägg
Mjölk

Jag tog fyra ägg och fyra dl mjölk som jag vispade.
In i ugnen i 200 grader i ca 20-30 minuter.
Ni ser på bilderna, mängden av allt bestämmer Du själv. Så lätt och så busgott.





(null)


(null)

(null)


(null)


(null)


Servera med en god sallad.


Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: