MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lax med pesto!

Kategori: Fisk

Trot eller ej men det är faktiskt inte bara jag som lagar mat här hemma. Andrea är riktigt duktig, mammas flicka.
Maken är också bra men tiden finns inte, men den har jag, hurra.

Andrea skämde bort mig igår med en stor tulpanbukett, gullunge.

Jag skall visa Er en god och snabblagad laxrätt som Andrea gjorde till mig en kväll. Det här är en bra bufférätt och är god varm ljummen och kall.



En laxfilébit med färdig grön pesto på, in i ugnen 175 grader i ca 10-15 minuter. Inte för länge
så fisken blir torr. Lite pressad citron på är jätte gott.





Andrea gjorde en krämig pastasallad till. Alla grönsaker vi hade hemma, pastaskruvar (fullkorn) och crème fraiche.
Hon kryddade med buljong (pulver).
Även pastasalladen kan man äta varm eller kall, lika gått.

Tack Andrea för jätte god middag och tulpaner.

Kram Ann

Kommentarer

  • korre säger:

    Flickan kan, flickan kan!

    2010-04-08 | 15:17:32
  • Ann säger:

    Se till att hon bjuder Dig också, puss kram. Ann

    2010-04-09 | 06:38:39

Kommentera inlägget här: