MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pasta med spenat!

Kategori: Vegetariskt

Så har även vår resa till London blivit inställd pga vulkanen. Först blir man superbesviken men sen blir man
glad att man inte hann iväg och blev kvar.

Jag tror alla känner någon som sitter fast ute i världen, vi reser så mycket.
Ica Maxi i Solna hade fel på glassfrysarna och reservdelen från England kan inte komma hit med flyg,
vad sårbart samhället är utan flygplan. Kunderna var riktigt sura för det inte fanns glass, då undrar man
om dom inte behöver lite vila och tänka över sitt liv. Gå hem och gör egen glass eller byt efterrätt.

Själv gick jag hem och gjorde en jättegod pasta.

Bacon som jag klippte i småbitar och stekte med en vitlöksklyfta.
Sedan i med färsk spenat och vispgrädde.
Kokas lite lätt till det gottat till sig.
Krydda om det behövs.

Nyttig färsk fiberpasta kokade jag al dente och som sedan blandades i såsen. Låt kokas i ett par minuter
ihop. Servera med massor av nyriven Parmesan.

Klart och jätte gott.





Det är inte lätt att ta matbilder, ibland går det inte att få fram hur gott det är. Det här ser ut som
trist gröt men jag lovar i verkligheten var det så gott. I alla tidningar och kokböcker fuskar man
med halvlagad mat och fixar till med vatten, färg odyl. Jag måste färdigställa min mat och kunna äta, vad skulle familjen säga annars, ha ha!

Kram från en semesterfirare! Ann

Kommentarer

  • Carin säger:

    mmmm, det där ska jag prova! :)

    2010-04-20 | 21:53:39
  • Ursula säger:

    Ser mumsigt ut!

    2010-04-24 | 11:41:21

Kommentera inlägget här: