MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Varm smörgåstårta!

Kategori: Vegetariskt

Vet Ni att i Katrineholm äter man mest smörgåstårta i hela Sverige. Det märks på att man alltid kan köpa
stora fina tårtor, i Stockholm får man beställa. Man har även smörgåstårtor på Ica och Konsum.

Jag har några bra recept som brukar bli uppskattade. Till lunch på påskafton gjorde jag en varm smörgåstårta.
Min mamma tyckte inte att jag skulle lägga ut den på bloggen, så god att hon vill vara ensam om
receptet. Så här kommer receptet, jag lyder bara mamma ibland. Sorry mamma!

En förpacknng Polarkakor (6 st halvmånar)
300 gram champinjoner
1 purjolök
ev. 1 paket bacon eller skinka
5 dl crème fraiche

Skär i mindre bitar lök svamp och bacon,  stek i smör, blanda i crème fraiche och salt o peppar.

Lägg ihop två Polarkakor till en cirkel och lägg på hälften av fyllningen. En plåt med bakplåtspapper är bra.
Nästa lager med Polarkakor och resten av fyllningen.
Sist två Polarkakor med riven ost och skivade tomater på.





In i ugnen 225 grader i ca 20-30 minuter. 

Självklart kan man göra halv sats och en måne som tårta. Den stora räcker till 6 personer.



Dekorera gärna med lite purjo när Du serverar. Min tog slut!

Kram Ann

Kommentarer

  • andrea säger:

    åh de här vill jag ha just nu till frukost

    2010-04-08 | 07:55:02

Kommentera inlägget här: