MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Aubergineröra!

Kategori: Vegetariskt

Jag fortsätter i Medelhavets tecken för att få lite positiva tankar, dofter och smaker.

En aubergineröra som jag fick recept på för några år sedan när jag och mamma var på Lidel. Min mamma kollade in
en dam från något medelhavsland köpte massor av auberginer (kilovis).
Min mamma är väldigt social så hon frågade vad damen skulle laga, tack mamma.
Då fick vi detta recept.

Dela en aubergine på längden pensla lite olja på och in i ugen 200 grader ca 30 minuter, den skall vara 
mjuk.

Låt svalna. Gröp sedan ur köttet och lägg i en skål, tillsätt ca 150 gram fetaost, mixa till en nästan slät röra, går bra att finhacka också. Tillsätt matyoughurt av någon sort, ca 1-2 dl, smaka av.

Det blir ett jätte gott tillbehör till tex grillat.

 



Doppa lite gott bröd i före middagen.

Varm kram Ann

Kommentarer

  • andrea säger:

    åh jag vill ha sån röra nu!

    2010-02-24 | 15:11:04

Kommentera inlägget här: