MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Gryta med äppletillbehör!

Kategori: Kött

I fredags tog fantasin över och det blev en nykomponerad gryta på skinkinnanlår och ett äppletillbehör. Jag tror alltid att jag hittat på recept, men tyvärr finns nog alla redan med tanke på alla kokböcker som ges ut (tänker fortsätta tro på MIG).

Skinkinnanlår är billigt, ganska mört och gott tycker jag.
Jag brukar ibland handla på Ica Esplanad på väg hem från jobbet, alla äldre på Östermalm och jag (ung o snygg) är där o shoppar.
Ni skulle bara höra tanterna när dom köper lax o godsaker till helgen, så härliga o vad fina dom är.

Jag tärnade köttet och stekte, jag kryddade med massor av paprikapulver och sedan på med grädde.
Jag hackade en röd paprika som fick gå med, sedan fick grytan gotta till sig på spisen i ca 10 minuter, snabbmat.

Som tillbehör tog jag äpplen som jag klyftade tunt och fin skivad rödlök. Stekte det och smaksatte med
fikonvinäger (går bra med vilken vit som helst) lite flingsalt och peppar. Äpple passar bra till fläskkött.
Jag bjöd på sallad och pasta till för den som ville ha.





Gryta på spisen.










Jättegott och friskt äppeltillbehör.



Har redan börjat äta ur kastrullen. Familjen gav mig högsta betyg, TACK!


Kram Ann




 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: