MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Mormorsrutor!

Kategori: Allmänt

Nu tror Ni att det blir recept på goda kakor. Nej, nej det blir tips på att skaffa en ny hobby, som jag.

Jag har börjat virka mormorsrutor som skall bli en pläd. I nästan alla inredningstidningar ligger en pläd
av mormorsrutor slängd över en stol. Jag sökte på internet på mormorsrutor och fick massor av bra träffar
som visar precis hur man gör steg för steg,  www.mormorsrutor.lindstromfamily.se
Jag har aldrig virkat och lärde mig på en timme att göra dessa rutor.
Nu är jag fast.

Jag köpte även en jättefin korg i Ikeas paviljong att ha garnet i. KOLLA!




Färgerna är lite mesiga på bilden, svårt att få rätt.

Snygg!

Här kommer ett par roliga bilar att titta på om det är någon man som läser min blogg, jag vet några.

 

Visst är dom fina!

 Lycka till Kram Ann

Kommentarer

  • Carin säger:

    Oj vad duktig du är! Måste nog också prova att virka en filt :)

    2010-06-15 | 17:47:54
  • Ann säger:

    Jag är stolt över att jag lyckats. Prova det är inte svårt.Jag hjälper gärna till. Kram

    2010-06-16 | 07:30:48

Kommentera inlägget här: