MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Räksmörgås XL!

Kategori: Fisk


Äntligen fredag, bästa dagen i veckan. Jag har alltid älskat frdagsmyset med den goda stämmningen
på stan och maten.

Som ni vet äter vi nästan alltid någon plockmat typ charkisar eller en räksmörgås och Eriks är alltid
XL.

Jag vill alltid ha en drink med tilltugg som Erik får sköta.

När vi äter räkor så köper jag jätteofta dessa i glasburk som Ni sett tidigare. Dom är så prisvärda
med tanke på att man slipper skala och en burk kostar ca 75- 80 kronor. Köp färska o skala väg
och jämför då kg priset.

Jag vet att räkorna fiskas i Sverige och skalas i Asien och vänder åter till Sverige men ibland orkar
man liksom inte bry sig. Jag vill ha dessar räkor inga andra och jag är en god människa ibland.



Hjälp vad skrynklig min hand ser ut, hur fixar man det?



Min lilla fina smörgås som var så god.



Eriks XL som inte fick plats på bilden.

Det är både kokt ägg och avocado också (½ ägg på min vem fick den andra halvan?).
Jag berättar inte hur mycket majonäs jag tog, ha ha.


Ha en mysig fredag för det skall jag.

Kramar Ann

Kommentarer

  • ANdrea säger:

    haha du är inte skrynklig :)

    2011-10-28 | 17:57:12

Kommentera inlägget här: