MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Svenskt Tenn!

Kategori: Allmänt


                                             
Vi var i går på Svensk Tenn på Strandvägen som är nyöppnat efter en tids renovering. Det har blivit
så fint och man har även en tesalong.

Jag tycker om alla fina Josef Frank tyger man blir glad av dom. Det är inte helt billigt men det finns
en del saker som man kan köpa hem, teburk, tabletter, tändsticksaskar, nyckelrem mm mm.

Vi har inte gardiner här hemma men om jag hade skulle jag köpa ett par Josef Frank utan tvekan.

Mina första gardiner var faktiskt ett par tulpangardiner inköpta på Svenskt Tenn, det dyraste jag hade
i min första lya, men så fint.

Jag har en del glas som Josef Frank designat som jag köpt på loppis, det gäller att ha tur. 










Vist är det en fin tesalong, dit skall jag någon gång och dricka te.

Sedan fortsatte vi vår utflykt till Rosendal på Djurgården med spårvagn i solen.







I Stockholm paddlar man fortfarande, såg dom här tre när spårvagen åkte
över Djurgårdsbron. UNDERBART!









En supergod smörgås med strömming och färskost gjord på pumpa på ett grovt bröd.
Undrar hur man gör färskost på pumpa?




Passa på att shoppa.



Vi hade en underbar dag tillsammans. Sedan blev det SATS och jätte god
middag, laxlasagn (recept kommer).

Kramar Ann





Kommentarer


Kommentera inlägget här: