MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Hamburgare!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag har gjort hamburgare, jag har gjort allt från grunden. Jag har malt kött och bakat brödet.
 
Jag har läst så mycket om hamburgekött och tydligen ska högrev vara det bästa för det är
lite fetare. Jag malde i min fina KitchenAid, jag tog finmalt.
 
Brödet var enkelt och blev också gott.
 
Hamburgedressing älskar jag så jag köpte Lallerstedts som vanligt bäst.
 
Bröd recept;
 
1 paket jäst
6 dl vatten
2 tsk salt
ca 12 dl vetemjöl
sesamfrön
 
Blanda vatten 37 grader, jäst, salt sist i med mjölet.
Jäs ca 1 timme.
 
Baka ut bullar, storleken bestämmer Du själv.
 
Jäs 30 minuter på plåten, pensla med vatten och strö över sesamfrön,
Gräddas ca 15 minuer 225 grader.
 
 
Jag hade bara svarta sesamfrön men det blev fint.
 
Jag gjorde stora bröd.
 
 
 
Hamburgepressen som man inte klarar sig utan!
 
Kryddade med grillkrydda.
 
 
Lätt och väldigt gott, bra bjudmat.
 
Ha en bra dag, kram Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: