MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Korvgryta!

Kategori: Allmänt

 
Nu blir det korv!
 
Jag håller på att tömma frysen, lätt att bli en hamster. Ibland får familjen äta olika rätter till middag.
Tur att jag hade massor av god salsakorv, Sorunda.
 
Löken är ju så fin nu så det blev extra mycket med blast och allt.
Massor av tomatpuré, salt, peppar och matlagningsgrädde. Jag serverade ris till och det räckte till
matlådor då med pasta, lite omväxling he he.
 
Men visst är det gott med husmanskost ibland, rejäl stenåldersmat. Jag kan längta efter rotmos
men Erik är inte så förtjust. Jag tror jag börjar bli vuxen!
 
 
 
 
 
Massor av bladpersilja den är godast.
 
Ha en bra dag, kramar Ann

Kommentarer

  • "syster Annika! säger:

    Hej!

    Nu är man i full gång igen. Har aldrig tänkt på att man kan använda hela löken ,nu när den är färsk. Tack för tipset!!! ( igen). Provade asiatiska köttbullar häromdagen ( hittade på bloggen matplatsen)SUPERGODA, dom måste du bjuda din familj på.Hoppas att ni har det bra allihop på Brahegatan. // kram Annika//

    Svar: Hallo, kul att Du testat köttbullarna, som ska jag göra kanske i morgon. Idag blir det tacos, Andrea fick välja!!!!! Jätte kramis Ann
    Ann

    2012-08-29 | 09:51:30

Kommentera inlägget här: