MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rabarberpaj!

Kategori: Efterrätter



Jag berättade igår att jag gjorde rabarberpaj till mina fina jobbkompisar. Jag har ett sååååå bra recept
som jag fått för många år sedan av min bästis C.

Nu tänker jag dela med mig till Er alla, lova att göra det och bjud många på Er paj. Man kan gör pajen
på äpple, blåbär, hallon mm mm.

Den är så lätt att göra till många och den är liga god dagen efter, kanonrecept.

Till en vanlig pajform gör man denna sats, jag dubblade för min form var stor.

125 gram smält smör i en kastrull, tillsätt i kastrullen
1½ dl socker
3/4 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl

In i ugnen 200 grader.


Se mina bilder:











Fördela smeten med fingrarna det är lättast.



Servera med glass, grädde eller vanljsås.

Karmar Ann


Kommentarer


Kommentera inlägget här: