MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pulled Beef!

Kategori: Allmänt

 
 
Till sist fyllning nummer två till mina goda hamburgerbröd.
 
Jag gjorde för inte så länge sedan pulled pork på fläskkarrébit. Nu har jag testat på högrev i bit, för Er som inte äter griskött.
 
Det blir precis lika bra så köp det som passar bäst och är billigast.
 
Jag tog min bit högrev (1 kg till 4 personer) och hällde på massor av god barbequesås med hickorysmak, in i ugnen i minst tre timmar i 125 grader, klart. Köttet faller isär och så blandar man det med såsen som blir i grytan.
 
Jag tog en järngryta med lock men det går bra att ta en form och sätt folie som lock.
 
 
 
Min hamburgare är klar med röra och kött. Det är enkelt och är verkligen värt att testa.
 
Kramar Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: