MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Bucks And Spurs

Kategori: Allmänt

 
 
Titta vad jag har köpt, miljötänk istället för att använda plastpåsar och plastfolie kan man nu köpa Bee's Wrap som är en kombination av ekologiskt bommullsmuslin, bivax, jojobaolja och kåda. Man kan slå in allt i matväg, frukt, grönt, bröd, bakverk, täcka skålar, lägga över en deg som ska jäsas mm. man ska inte slå in rå fisk o kött.
 
Man köper dessa på Buck and Spurs Karlavägen 58 i Stockholm eller på nätet HÄR.
 
Det finns flera storlekar, jag köpte en förpackning med tre olika. Jag köpte även en förpackning i present till Eriks syster som gillar bin, hon har egna bikupor.
 
Nu har jag testat på mina ostat och det fungerar så bra, lätt att ta bort och förpacka igen. Osten känns inte så blöt som den blir i plast.
 
Man kan tvätta sin wrap i kallt vatten och lite diskmedel om det behövs. Om Ni kan besök affären, så trevlig personal och massor av fina saker. Kul och bra present istället för blommor och vin.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma Ann, slår in ost!
 
 
Även denna inslagning av "någon" fungerar utmärkt.
 
 
Ha en bra start på en ny vårvecka, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: