MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Dela granatäpple!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Nu har jag lärt mig ytterligare ett knep när man delar granatäpple. Det stänker ju alltid ner hela köket. Jag har alltid delat granatäpplet med en kniv rakt igenom. Nej, man ska bara dela skalet ca 2 cm in i frukten, det känns ett stopp. Sedan delar man med  händerna, drar isär halvorna.
 
Ni ser att kärnorna är hela och kniven har inte förstört dom.
Sedan bryter man lite och bankar ut kärnorna, nu blev det typ två stänk på kaklet. Bästa sätt jag testat och jag har testat många.
 
Granatäpple är ju så gott både till efterrätt eller till maten. Det lär ju vara nyttigt också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en bra onsdag, kanske ligger Ni i magkramper efter alla semlor igår. Vi äter inte semlor, två tål inte mandel och en gillar inte all grädde, vilken tur för våra kroppar.
 
Vårkramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: