MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Isterband!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Vi åt isterband igår, korvälskande Ann. Jag hittade så fina isterband på ICA Maxi, samma märke Stensåkra man köper i Hötorgshallen hos Saluplats Husman och betydligt dyrare. Kul att även bra mat finns på våra stormarknader och priser som passar alla.
 
Jag gjorde stuvad potatis till korven. Jag tärnade rå potatis och kokade i mjölk ca 30 minuter, så är potatisen mjuk och mjölken har tjocknat, salt, peppar och finhackad persilja.
 
Jag var så duktig igår och städade ugnen, monerade bort allt och gnuggade med stålull mm. Nu blänker den ett tag iallafall. Jag hade tänkt tvätta fönster med min underbara skrapa men vädret ..........
Jag har fått veta att några till av Er älskar Er Kärcher fönstertvätt, så kul.
 
 
 
 
 
Vitkål och inlagda rödbetor till, mums.
 
Ha en bra dag mina fina vänner, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: