MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Marinad!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Jag vill tipsa Er igen om mitt bästa recept på marinad. Det har jag fått av min vän och frissa Catharina.
Marinaden passar till allt kött eller fågel.
 
Marinera gärna en timme och sedan på grillen, pensla under tiden Du grillar. Du kan även grilla i ugnen.
 
Recept:
 
1 dl soja, japansk
1 dl brunt farinsocker
1 klyfta vitlök
ingefära ca 1 msk torkad eller 2 msk färskriven
ev chili
 
Vi grillade fläskfile som vi putsade ordentligt från alla hinnor och fett. Småbitar som blev över blev ett litet spett.
Det är värt att putsa för köttet blir så mycket bättre och mörare.
 
Den här veckan flyttar Andrea till egen lägenhet så vi har massor att pyssla med, men bara kul.
Ni förstår säkert att jag tingat att få handla lite torrvaror och mat till henne, inga problem hon tycker bara mammsen är sååååå snääääll. Ska bli så kul att shoppa loss på ICA Maxi.
 
 
 
 
 
Lite ananas till är aldrig fel.
 
Kramar í kylan, Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annika säger:

    Hej!!! Fy tusan vad kallt det är, vill ha värme nu!!!! . Vad gjorde du i Katrineholm, där gjorde jag min praktik för sisådär 37 år sedan. Vilken metropol. Har kusiner där så jag brukar åka dit varje sommar och plocka svamp med min moster. Vilket bra marinad tips. Kram Annika, hälsa dina arbetskamrater.

    Svar: Hej, vi har landställe i Julita så Katrineholm ligger bra till för shopping och tåg. Kom o hälsa på oss om Du är där, vore jätte kul. Marinaden är den bästa och jag kör den hela sommaren på allt. Kramar Ann
    Ann

    2014-05-05 | 12:25:05

Kommentera inlägget här: