MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Spansk Omelett!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Tjingeling i snöovädret. Kära nån vilken dag, valet i USA som slutade illa och vädret. Man blev nog mest påverkad mentalt av valet, hur ska det gå........
 
Nu ska Ni få ett topprecept på en supergod Spansk omelett i ugn. Den godaste jag ätit å¨länge, bra lunch att ha med i matlådan. Så bra att göra om man har lite rester, potatis, skinka, korv, grönsaker, ost av olika tuper mm.
 
Jag ville ha en hög omelett så min form var storlek mindre än ett bakplåtspapper. Jag hade ett bakplåtspapper i formen så omeletten inte fastnade, se bild.
 
 
Recept
 
4 ½ dl mjölk
3 msk olja, vilken som helst
4 ägg stora
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
Min fyllning:
 
en liten burk majskorn, ca 150 gram
150 gram salami
150 gram riven ost
hackad persilja att ha i och till servering.
parmesan
 
Mixa allt i en blender elller med visp. Häll hälften av smeten i formen och lägg på Din fyllning, häll på resterande smet och riv parmesan ost på. In i ugnen 200 grader i 20-30 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
 
Supergott med majskornen i.
 
 
Ha det bra, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer

  • Monika Karlsson säger:

    Så gott det ser ut!

    Svar: Hej, den blev en favorit hos oss, så bra att ha i lunchlådan.Kramar Ann
    Ann

    2016-11-12 | 07:27:30

Kommentera inlägget här: