MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Ris o köttfärsgratäng!

Kategori: Allmänt

Hej alla raringar, hoppas Ni har det bra. Jag njuter av att vi nu har vår, men lite kallt.
Idag köpte jag mängder med olika frön, blommor, grönsaker och kruddor.
Jag glömde köpa jord, så irriterande. Det blir en sväng till någon blomaffär.

Jag har gjort den enklaste godaste middagen idag. Receptet har jag fått av en fd kollega kirurgen, 
han gillar god mat. Jag gjorde en stor form fyra till fem portioner, matlådor och lite i frysen.

Recept:

4dl ris som Du kokar, ej klibbris.

500 gram köttfärs som Du gör en god sås av, samma som till pasta, lök, burktomater, tomatpuré,
goda kryddor.

Lägg det kokta riset i en form, på med köttfärssåsen, bred en burk créme fraiche på 
sist riven ost. 

In i ugnen 200 grader ca 15 minuter

Ät med god sallad till.

Ni måste testa, urgott.





(null)

(null)
(null)

(null)

(null)


Ha en fin kväll, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: