MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Påsk!

Kategori: Allmänt

Vilken påsk, drömmen. Vi var på landet och njöt av sol, god mat och bara vara.
Min mamma var med och vi tog skämde bort henne med allt.

Vi åt massor av gott, men lättlagad mat. Mycket fisk och skaldjur.

Vi älskar jätteräkor från Picard som Erik grillar. Jag köpte dom som kostar 110 kronor, ett paket är lagom för två personer.

Tina räkorna och lägg dom i en god marinad.
Jag tog 1/2 dl olivolja, 1 pressad lime, en nypa flingsalt och chilipeppar.
Låt räkorna ligga och gotta in sig ett par timmar.
Sedan grilla eller stek i en stekpanna.

Vi åt sötpotatis pommes som jag friterade, går att göra i ugnen.
Jag köpte frysta, så enkelt och så goda.
En god sallad fixade Andrea.

En smaskig sås vill man ha, vi tog majonäs som vi kryddade med Sriracha mayo sauce.
Alla fick blanda sin egen på tallriken.

Det här tog 30 minuter att laga, så gott.



(null)


(null)




(null)

(null)

Mayo finns på Hemköp o ICA, den passar till allt även tacos.

Ha en fin kväll, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: