MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Vårmiddag!

Kategori: Allmänt

Vilken helg, helt underbart. Vi var på landet och som jag städat och fixat. Jag har plockat fram en hel del krukor, dekorationer mm. Jag köpte lite blommor som jag planterad som tål kyla.

Vi har sommarvatten som nu var på och allt fungerade, så glad. Så skönt o lätt att diska och 
duscha. 

Jag skulle grilla kycklinglårfilé från Hemköp Huvudsta Centrum, den var rutten, fy. Tur att jag hade två pajer i frysen.
När jag gick tillbaka med kycklingen så fanns det ingen som kunde hjälpa till, söndag.
Kom tillbaka i morgon o Du måste ha kvitto, vem sparar kvitto på mat, inte jag.
ICA Maxi är så bra för där ser dom vad deras medlemmar köpt. Jag är medlem på Hemköp också, blev så sur så dom fick behålla kycklingen. 
Så dålig kundservice och den tjejen skulle behöva gå en kurs.

I går gjorde jag en enkel och så god rätt, minns inte var receptet kommer från.

Stek grön sparris i smör, en knippa räcker till 2 personer.
Koka ägg ca 2 per person, hårdkokt och hackat.
En klick smör som Du bryner, kokar tills det blir mörk och nötig smak

Dekorera med bladspenat, tomater och god rökt lax.

Häll brynta smöret på allt, mums.



(null)


Så jättegott och enkelt. Laxen köpte jag på Lidl, verkligen bra kvalitet.

Ha en fin dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: