MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Risotto!

Kategori: Vegetariskt

Så blir det Italiensk risotto som är krämig och mycket smakrik, blundar man känns det som man är i Italien.
Jag har bra Italiensk musik som jag spelar när jag lagar för att få rätt stämmning. Fast Niklas Strömstedt
ger alltid stämmning.



Jag köper Arborioris från Saltåkvarn som är riktigt risottoris, det är viktigt.
På baksidan av paketet står faktiskt receptet som jag använder och det är perfekt.
Man behöver scharlottenlök, buljong, 3 dl vitt vin, 1 dl riven parmesan= 4 personer
Man beräknar 1 dl ris /person och det stämmer. Det ser inte så mycket ut men det räcker.

Eftersom jag har turen och ha ett överskott av kantareller i frysen så tar jag ca 1 dl i min risotto. Jag serverar parmaskinka och en god sallad till.



En enkel och mättande festmåltid.

Kram Ann

Kommentarer

  • Frida säger:

    MMM vad sugen jag blev på parmesanrisotto med aborre! Mums!

    2010-03-18 | 15:38:18
  • Ann säger:

    Aborre,jag älskar det, mums. Vi får börja meta. Kram Ann

    2010-03-18 | 15:57:29

Kommentera inlägget här: