MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Mandlar!

Kategori: Förrätter

I helgen gjorde jag jättegoda smaksatta mandlar till drinktillbehör. Jag höll på att ta kål på make och dotter men med ett litet piller under tungan så slutade deras hals att klia o svullna.
Jag tror att dom får låta bli mina mandlar i fortsättningen och jag får äta alla själv.

Här kommer det underbara receptet.

200 gram mandlar med skal på
1 msk smör eller margarin
1 krm cajennpeppar
1 tsk kanel
1 riven vitlöksklyfta
2 msk honung
flingsalt

Smält smör och kryddor i en panna, tillsätt mandlarna o låt fräsa i 2-3 minuter, tillsätt honungen o
fräs ytterligare 3 minuter.
Häll upp mandlarna på ett smörpapper och dela lite på dom och strö över lite flingsalt.
Låt svalna.







Fin skål, goda mandlar och min nya fina löpare från H&M Home som jag fått av Andrea.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: