MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Hamburgerpress!

Kategori: Allmänt


Min fina mamma har köpt en hamburgerpress till mig, Sagaform. Vilka otroligt fina burgare jag gjorde 
och blev mycket godare, kanske att dom blir så jämt tjocka.

Vad det blir mycket roligare att ha bra grejer i köket som underlättar och som man blir glad av.
Erik som är min grillmästare var mycket nöjd med resultatet och att det var lättare med helt jämna
burgare mot när jag knådat några.


Ni skall få se på lite bilder.



Man fyller i köttfärsen i skålen och trycker till med pressen, resultatet till vänster.



Visst ser dom proffsiga ut. Min press kommer att få pendla mellan landet och stan.
Jag tror att Martin o Andrea gärna vill testa den för dom kan burgare.



Gissa vad vi hittat, kantareller. 



Skogens guld. Jag stekte några skivor baguette i smör som jag la kantarellerna på.
Egentligen vill jag ha en Dry Martini till men vi hade ingen, synd. 



Mammas sötnos kom hit i 24 timmar sedan lockade stan, kontstigt!

Kramar Ann 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: