MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tomater!

Kategori: Allmänt


Jag älskar Ernst som Ni vet, han kan ju allt den karln. Förra programmet gjorde han inlagda tomater som
jag gjorde direkt.

Jag har massor av tomater som jag köpte på vägen hem från Kungshamn, Stocka Gården i Källby. Gården ligger på väg 44 mellan Götene och Lidköping.

Per som vi träffade lärde oss att man skall INTE köpa tomatplantor där blommor säljs, då har plantorna säkerligen
massa ohyra som dom inte mår bra av
.
I mitten av februari sätter Källa Gården sina frön och 1:a november upphör produktionen, varje planta har
då gett en skörd på ca 17 kg tomater. 

Det går åt mycket vatten ca ½-2 liter vatten per dag och planta. Tomaterna plockas 2 ggr per vecka
under hela säsongen.




Här köpte vi tomater och så fick jag även i present lite, så snällt.



Så söta och goda.



Tomater kan faktiskt vara så goda att det funkar som godis.

Självklart skall Ni få receptet på Ernst tomater, men en annan dag.

Kramar Ann.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: