MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fisk med mozzarella sallad!

Kategori: Allmänt

 
Såg ett program där Mat Tina gjorde en mozzarella sallad med brynt smör. Måste testas!
 
Jag hade lite fin torsk i fysen som jag panerade i Panko och stekte till.
 
Sedan hade jag smör i min stekpanna och lät smöret bli brunt men inte bränt, hällde upp det
i en skål och fick svalna lite. Bottensatsen det bruna kan man ha med om man gillar det, smaka.
 
Ett fint fat med bladspenat, tomater, mozzarella, fisk och smörtet som jag ringlade på allt.
 
Det blev verkligen gott och brynt smör med sin nötsmak är så gott, man borde göra det oftare.
Man kan strunta i fisken och ta vad man har eller bara salladen med smöret.
 
Mozzarella med ljummet brynt smör kommer vi att äta ofta nu, tack Mat Tina.
 
 
 
 
 
 
Ta hand om Er, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: