MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Svensk risotto!

Kategori: Allmänt

 
 
Jaha, så försvann våren direkt, så trist. I går snöade det i Solna och regnade på Östermalm.
 
Här kör vi skåprens och frystömmning och det blir riktigt gott.
Kommer Ni ihåg skolans risotto med ketchup?
 
Jag gjorde min variant på lite gott fläskkött från frysen och frysta grönsaker, ärtor, majs och paprika.
Jag kokade gott ris och blandade i.
 
Krydda med salt, peppar och lite oregano, mums.
 
Har man inget kött på lager så använd bacon, fläsk eller kassler.
 
 
 
Här steker jag kött och grönsaker i mycket smör.
 
 
Blandar i kokt ris och kryddar.
 
Jättebra och enkel vardagsmat och med ketchup kan alla barn få i sig det och jag.
 
Ha en bra tisdag, jag ska träna, kramar Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: