MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fiskbiffar!

Kategori: Allmänt



Vilken dag, snuva o hosta men det gick att jobba. Tur att det finns piller o näsdroppar. Jag ska inte klaga det finns dom som har det värre. Nu kör vi ett gott recept.

Fisk är ju så gott i alla former, stekt, kokt, mm.
Jag gillar att göra biffar på fisk. Man kan göra på lax eller torsk som är billigt.

Jag köpte fryst torsk och gjorde biffar på med goda tillbehör. Man kan även ha biffen mellan hamburgerbröd.

400 gram fryst torsk
1 ägg
Rivet citronskal, salt och peppar. Citronpeppar är god krydda.

Jag mixade allt och formade biffar, stekte i smör., svag värme.

En sås är god, jag gör gärna en sås på grekisk yoghurt och blandar i en krydda,dill eller kanske lite pepparrot. Smalsås och god.








Blomkålsmos, kokta morötter, fiskburgare/fiskbiff och grönt.

Kramar Ann




Kommentarer


Kommentera inlägget här: