MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tomatsås!

Kategori: Allmänt




Jag har verkligen varit duktig. Ibland överträffar man sig själv faktiskt.

I Huvudsta Centrum finns ett Hemköp som alltid säljer väldigt mogen frukt o grönt till extra priser. Jag hittade mogna fina tomater för 5 kronor påsen, totalt 3 kilo.

Jag köpte båda påsarna och gjorde tomatsås.

Jag skar ett kryss i tomaterna och kokade dom en stund så jag kunde dra loss skalet.

Sedan skar jag dom i små bitar och kokade dom i säkert en timme.
Tomatsåsen fick sedan svalna, så frös jag in i portioner.

Jag kommer ta fram och krydda först när vi ska äta den. Känns fräschare med färska örter och lök tillsatt. Jag kan krydda starkt eller mild beroende på vad jag ska ha den till.








Kramar från präktiga Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: