MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Husmanskost!

Kategori: Allmänt

 
 
Kära vänner idag blir det husmanskost av högsta klass, rotsakskok med kokt skinka.
 
När jag var liten gjorde alltid mamma så god mat och naturligtvis husmanskost. Jag gillade det mesta med vissa rätter blev favoriter som denna. Jag hade julskinka kvar i frysen som jag hade som tillbehör.
Min mamma hade ofta god korv som hon lät koka med grönsakerna.
 
Äter man inte kött kan man säkert hitta något alternativ till korv eller skinka.
 
Jag tog alla rotsaker jag hade hemma som potatis, purjolök, morötter, palsternacka och vitkål.
Skär allt i mindre bitar och koka i buljong, se till att det är lite tuggmotstånd, men känn att potatisen är helt klar. Finns inget vidrigare än okot potatis.
 
Hacka massa persilja över vid servering, mums.
Ni måste testa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så gott med stark senap till.
 
Stor varm kram i ruskvädret, Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: