MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Nyår!

Kategori: Allmänt

Gott Nytt År alla kära vänner!

Min nyårsafton var helt perfekt, lugn o god mat. Jag lagade mig och lilla maken fixade maten, så skönt.

Till förrätt åt vi Hjälmarkräftor från i somras, aldrig fel.
Varmrätt åt vi oxfile med rödvinsås och potatisgratäng.

Vi köpte sås på Stocholms matmarknad i Sturegallerian, så god och skönt att slippa reducera vin.
Även potatisgratängen köpte vi där, stans godaste. Verkligen värt även prismässigt.

Erik gjorde oxfilén i bit enligt kocken på TV4, godaste jag ätit. Mycket smak och så mör.

Efterrätt blev god choklad från Lindt, present från min kära Sara.


(null)




(null)

(null)


(null)


Såsen räcker till 3 personer o gratängen till två.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: