MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Julen!

Kategori: Allmänt

Kära vänner vad fort tiden går, snart julafton. Jag tar det lugnt, man hinner det man hinner. Vem bryr sig om det är två eller tre sillsorter på bordet?
Det som tar tid för mig är skinkan, den gör jag i ugnen i stekpåse, älskar egengjord.

Den fixar jag 23 december och sedan skinkprovning när skinkan är varm.
Det som då är gott till är grönkål eller svartkålsoppa till.

I kväll ska jag på julfirande med jobbet, Reisen och skaldjursbuffé, ska bli så gott.
Vi var där förra året och blev så nöjda, skönt att slippa julmat.

Jag har inte ätit någon julmat ännu. Erik har ätit flera gånger på olika ställen, han har varit nöjd.

Recept på soppa, hur mycket bestämmer Du själv.

Grönkål eller svartkål
Mjölk, börja med lite och häll på efter hand, kålen minskar när den kokar.
Buljongtärning
En skvätt grädde

Mixa smaka av, så gott.


(null)





(null)


(null)


Stor kram Ann 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: