MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Minestronesoppa!

Kategori: Allmänt

Finns det godare mat än italiensk och då pasta. Jag skulle kunna leva på det, men kroppen 
säger nej.
Det finns en pastasort som heter risoni och ser ut som risgryn, så god i soppor.

En minestronesoppa är så bra att göra, den räcker i flera dagar och man kan självklart
ta de grönsaker man har hemma. Du kan utesluta någon av kryddorna.

Jag gjorde min lite tjockare, blir så matig och mättande.
Erik tyckte den var urgod, han gillar all min mat, tur ha ha. Han är säkert rädd att han
får ta över mitt kök, men nix, litar bara på mig själv.

Recept:
1/2 zucchini
2 selleristjälkar
2 morötter
1 burk krossade tomater
1 gul lök, ev 1 vitlöksklyfta
1 msk oregano
1 msk basilika
1 msk timjan
2 st buljongtärningar
2 msk tomatpuré 
1 liter vatten
5 dl risoni
Salt o peppar, smaka av.

Skör alla grönsakerna i lagom bitar och fräs upp i olja.
Tillsätt alla kryddor, vatten, krossade tomater låt puttra i 20 minuter, tillsätt pastan och
Koka tills den är mjuk, smaka av.
Blir den för tjock häll på lite vatten.

Servera med riven parmesan.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Ha en fin kväll, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: