MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Låg kolhydrat bröd!

Kategori: Allmänt

Men vad vackert det är ute, älskar hösten. I går kunde jag inte låta bli att plocka kastanjer 
fyllde fickorna ha ha. Så vackert att dekorera med.
När jag var liten lekte jag tandläkare ock borrade i kastanjen, fyllde med folie, amalgam.
Så kul, även Andrea har gjort det, kanske jag tyckte det var roligast, ha ha.

Jag gjorde ett supergott bröd med lite kolhydrater och so går så snabbt. Ca 10 minuter så är Dina mackor klara, slå det.

Ni måste bara testa detta recept. Det kommer från bloggen 56 kg. Jag gjorde ett fel som Ni ser på bilden, för liten form. Fyll formen så det är 2 cm kvar för smeten att fluffa upp.

Man har havregrynmjöl, finns att köpa eller gör eget. Jag malde havregryn med min mixerstav, 
blev så bra.

Recept:

1 ägg
3 msk malda havregryn 
1 krm salt
3/4 tsk bakpulver
Drygt 1 msk vätska, färskost, keso, yoghurt, olivolja mm

Vispa ihop alla ingredienserna, häll i en form
Mikra 2 minuter full effekt
Låt svalna, dela på mitten i 2 skivor och rosta bitarna, klart.

Så otroligt gott, man kan ha i solroskärnor om man gillar det.



(null)

Den här malde jag i, med min stav på.


(null)

(null)


(null)

Svämmade över, jag bara skar bort överskottet, gick så bra.



(null)

(null)

(null)

(null)


(null)


Riktigt mättande bröd, det är ju faktisk ett ägg i.

Lycka till, kramis Ann

Kommentarer

  • bitte säger:

    Spännande, ska testa. Tror du att det går att ersätta ägget med kikärtsspad? Så att det blir vegan. Har aldrig använt det själv till någonting för det är först nu jag vill testa vegankost av hälsoskäl
    Bitte

    Svar: Hej, jag vet inte, men testa. Lycka till, kram Ann
    Ann Forssell

    2020-07-09 | 19:14:54

Kommentera inlägget här: