MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Korv igen!

Kategori: Allmänt

Jag sa ju att jag är tokig i korv, ett tips till kommer. Såg på Tjockkocken men, 
jag gjorde min variant.

Men hur varmt är det inte, herre Gud, tur vi har AC i sovrummet.
Jag tycker 20 grader är precis lagom, då kan man ju leva normalt.

Alla glassförsäljare måste väl ändå gått med vinst i sommar. Såg att Pressbyrån har
Halva priser på GB glassar, passa på. Ska se till att lilla mamma får hem lite glass.

Nu till korvrecept, nyttigt.

Skär vitkål tunnt och stek i smör så den mjuknar, men inte för länge, salta o peppra.

Lägg morötter och små tomater på en plåt med olivolja o lite salt, in i ugnen 20 minuter.

Blanda majonäs Hellmans såklart med en god senap, smaka av.

Stek under tiden korv, vegetarisk eller kött.
Vi tog lite cornichons till.
Klart!



(null)

Korv från gården på landet, Magdakullan.

(null)

(null)


(null)


(null)


Lycka till från korvgumman Ann


Kommentarer


Kommentera inlägget här: