MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Köttfria köttbullar!

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag, min älsklingsdag. Ser fram emot ett glas rosé och något gott att äta.
Vi har tur som får åka till landet, under två timmar.

Jag fattar inte att det finns äldre som åker till sina stugor flera timmar bort, Skåne mm
Fattar dom inte att om dom behöver vård kan det bli svårt. Man kan ju göra illa sig eller
få någon annan åkomma än covid19. Ska sjukvårdspersonalen på dessa sommarställen
behöva jobba dygnet runt utan semester för att folk inte kan hålla sig hemma.

Jag blir så arg, dom får vänta o se vad som händer o skärpa sig. Jag vet fler 75+ som
borde förstå, välutbildade.

Vi testade Dafgårdens köttfria köttbullar, dom var riktigt bra. Det var svårt att känna
Att dom var vegetariska. Så bra vardagsmat, dom är frysta o jag köpte mina på Coop.

Vi hade potatis, brunsås och lingon till, mums. Jag skulle kunnat lura vem som helst att
det var gjorda på kött.

(null)

(null)

Ha en glad helg, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: