MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Smått o gott!

Kategori: Allmänt

Fredag igen, hallelujah vad underbart. 

Veckan har varit bra, tagit influensavaccin och fick lite biverkningar, mådde så dåligt
hela natten. Tydligen inte ovanligt.
Idag har jag jobbat eftersom jag låg hemma o sov i onsdags, hua.

Vi åker inte till landet i helgen, jag vill vara hemma mysa och fixa. Älskar hösten jag rensar
slänger och donar. Bäst Erik håller i sina prylar annars åker dom.......

Några små rätter kanske vore gott, här kommer tips.

Mini burgare, Garant har små bröd, Willys o Hemköp.

Jag stekte halloumi, picklad rödlök, sallad, dressing. Dressingen gjorde jag på majonäs och
chilisås. En pinne stack jag i burgaren, köpt hos Leilas.


(null)



(null)

(null)


Små tomater i en form med salt peppar och olivolja, 200 grader ca 15 minuter.
På med en mozzarella eller burrata, olivolja på. Ät med gott bröd 
.
(null)

(null)


Falska sniglar. Champinjohattar fyllda med vitlökssmör, gräddas 200 grader ca 15 minuter.
Jag slängde in en hel vitlök i ugnen ca 30 minuter. Tryckte ut vitlökarna som då är mjuka
och så milda och goda.


(null)



(null)


(null)


(null)


Sista rätten.
Purjobitar i grädde. Stek bitarna i smör, häll på grädde och in i ugnen 200 grader 15 minuter. Glöm inte salta och peppra.


(null)

(null)


(null)


Jag gjorde till två personer vi blev så mätta.

Glad Helg Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: