MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Julpyssel!

Kategori: Allmänt

Julgodis är populärt att göra och i mängder. Min erfarenhet är att när julen är över så är skålarna fortfarande fulla.

Vi brukar göra chokladtryfflar och receptet är från Monika Ahlberg Rosendals trädgård. Hon är min "husgud"

jag har gjort nästan alla hennes recept. 

Jag brukar inte göra så mycket julmat i form av syltor, revbenspjäll och lutfisk utan hålla mig till lite mer grönt.

Man kan göra mycket juligt av grönsaker med hjälp av julkryddor, kanel, ingefära mm.

Förra året var vi hos mina föräldrar på julafton och då åt vi kalkon och drack underbart gott vin, så

mycket mindre jobb och hur gott som helst. 

Se till att inte jobba ihjäl Er se till att hinna njuta av ledigheten!



Andrea hjälper till med tryfflarna och även slicka skålen!

Kram Ann


Kommentarer

  • korre säger:

    Jag vet att hon är bäst på att slicka skålen! ;)

    2009-12-20 | 09:31:39

Kommentera inlägget här: