MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grythyttan!

Kategori: Allmänt

På vår semester blev det en utflykt till Grythyttan och Nora i Bergslagen. Bergslagen är otroligt vackert med alla sjöar och små hus vid strandkanten.

Jag har länge velat åka till Grythyttan och äta en lunch på Gästgiveriet som Carl-Jan gjort så känt. Vi besökte även även Måltidens hus som har högskoleutbildning inom hotell och resturang. 

Måltidens hus är helt otroligt fint med alla undervisnings kök och ett fantastiskt bibliotek som har världens äldsta kokbok. Inte bara matintresserade får en kick även design för det fanns det gott om. Om Ni åker till Grythyttan se till att boka ett besök med guide i Måltidens hus annars missar Ni att få se hela huset. Flickan som guidade var väl inte en stjärna men hon hittade i huset, då förstår Ni kanske kvaliten. 

En sak gjorde mig jätte besviken var att i kantinen där man äta mat hade dom Estrella chips och Marabou chokladkakor, men vad är detta inte ens ekologiska produkter, undrar vad Carl-Jan säger. Skärpning! 

Gästgiveriet var helt underbart fint och vlken god mat, lunchbuffé. Jag njöt av mat och miljö och jätte trevlig personal.







Visst är det fint Gästgiveriet. Naturligtvis var alla utemöbler design Grythyttan. Vi åkte förbi fabriken där möblerna tillverkas men det var semesterstängt. Jag älskar mina stolar som man kan gunga lite i.

Packa och res på myshelg. Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: