MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Hemma!

Kategori: Allmänt

Nu är vi hemma igen efter fyra underbara semesterveckor fyllda med vila, kultur, matorgier, vänner, blommor, bilåkning, regn och lite till. Jag har massor av roliga recept och tips som jag vill dela med mig av.

Jag har ätit massor med mat och bakverk så vågen visade +2 kg, inte kul men gott. Nu blir det inga sötsaker för fru Forssell tills vågen är normal igen.



Det blev en påse chips och dom var ekologiska om det är någon tröst.

Vi grillade så klart massor och rökte räkor i min fina rök. Det tar ca 25-20 minuter så har man fina räkor att servera med en god aioli, mums.





Ser Ni den fina betongskivan som min egen "Ernst" gjort. Underredet är en svart bänk från Jysk. Nu behöver man inte vara rädd för värmen när vi använder den lilla webergrillen eller röken.

Hoppas Ni alla haft en bra sommar

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: