MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Nora!

Kategori: Allmänt

På väg hem från Grythyttan besökte vi Nora för att provsmaka den kända Noraglassen. I torsdags var "Sommar med Ernst" där och handlade glass såg jag på tv.
Tyvärr så tycker jag Att Noraglass var en av de sämsta glassar jag ätit, jag åt vaniljglass som är svårt att misslyckas med. Smaken var syntetiskt och jag såg inte en liten vaniljprick och så söt, jag som tycker om socker tycker det. Som vi brukar säga på jobbet "Kejsarens nya kläder" dvs ingen vågar ogilla glassen för att alla andra gillar den. 
Nora var en otroligt gullig liten ort, jag åker gärna dit igen. Det fanns massor av antik och loppisaffärer som var riktigt bra.


Flickebarnet som fyllde struten var lika sur som hon ser ut.







Glöm inte besöka denna underbara affär med gammalt och nytt till bra priser.



Även Ernst har handlat där till sitt projekt, hyttan. Ernst är en tv-favorit jag har, missar inget där han är med.



Annorlunda loppisaffär med så mycket kul, jag ville ha allt, kolla in djuren i fönstret!



Åk till Nora men ät inte glass utan shoppa kul prylar. Jag vill ha de röda stolarna. Shoppa begagnat känns rätt, eller hur.

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: